Εικαστικές Παρεμβάσεις σε σχολικούς χώρους
Ο χώρος αυτός έχει στόχο την αλληλοενημέρωση και την ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών. Οι εικαστικές παρεμβάσεις που έχουν ήδη αναρτηθεί στοχεύουν στον προβληματισμό και στην παραγωγή νέων ιδεών και όχι στη μίμηση ή την αντιγραφή. Επισημαίνεται ότι η δημοσιοποίηση της εργασίας των παιδιών προς την κοινότητα και η ανάπτυξη συνεργασιών με άτομα της κοινότητας είναι βασικές παράμετροι του ΝΑΠ Εικαστικών Τεχνών.Γενικές οδηγίες:
Παρόμοιες δράσεις που θα προγραμματίσουν οι σχολικές μονάδες είναι καλό να λαμβάνουν υπόψη:- τις εμπειρίες και τα βιώματα των παιδιών. Οι μαθήτριες/ες μπορούν να καταθέσουν τις απόψεις τους κατά τη διαδικασία επιλογής του χώρου, του θέματος ή των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν.
- τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας και της κοινότητας π.χ. ο χώρος στον οποίο βρίσκεται το σχολείο (αστική ή αγροτική περιοχή), η ηλικία του κτιρίου, η ύπαρξη καλυμμένων χώρων, το μέγεθος της αυλής κ.ά.
- την εμπλοκή εκπαιδευτικών (γυναικών και αντρών), μαθητριών/ών, γονέων, καλλιτέχνιδων/χνών, τεχνιτών (γυναικών και αντρών) κ.ά.
- τη θέαση του αποτελέσματος της δράσης από παιδιά, γονείς και άλλες επισκέπτριες/ες της σχολικής μονάδας, γι’ αυτό θα πρέπει να είναι αισθητικά αξιόλογο.
- μία κοινή θεματική σε περίπτωση που θα γίνει αριθμός έργων στο σχολικό χώρο.
- διαθεματικές δράσεις μέσα από διάφορα διδακτικά αντικείμενα, ανάλογα με το θέμα και το είδος της παρέμβασης. Για μεγάλα έργα δύο διαστάσεων, η χρήση ξύλινων επιφανειών (MDF ή Marine wood) έχει τα εξής πλεονεκτήματα:
- η εργασία μπορεί να γίνει σε στεγασμένο χώρο ανεξάρτητα καιρικών συνθηκών και αφού το έργο τελειώσει μπορεί να στερεωθεί σε τοίχο.
- το έργο μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί σε περίπτωση που αποφασιστεί από τους χρήστες του χώρου (εκπαιδευτικούς και μαθήτριες/ες). Πριν την έναρξη της διαδικασίας, συστήνεται να ενημερωθεί η οικεία σχολική εφορεία και να εξασφαλιστεί σχετική άδεια (προφορική ή γραπτή).