Βαθμίδα 1 (Α'- Β' Δημοτικού)

Στην πρώτη βαθμίδα οι μαθητές/τριες συμμετέχουν σε εικαστικές δραστηριότητες μέσα από παιχνίδι με υλικά και αντικείμενα, αλληλεπιδρώντας με αυθεντικούς χώρους, αλλά και την ευρύτερη κοινότητα του σχολείου τους (π.χ. τα άλλα παιδιά, τους γονείς). Εμπλέκονται σε δημιουργικές διαδικασίες και εμπλουτίζουν τις εμπειρίες τους μέσα από τη χρήση ποικίλων ερεθισμάτων, συνδέοντας με τη φαντασία τους, ανακαλύπτοντας στοιχεία της ατομικότητάς τους και, ταυτόχρονα, του πλαισίου που βιώνουν καθημερινά.

Χρησιμοποιούν υλικά και μέσα που τους επιτρέπουν πειραματισμούς και μετασχηματισμούς και εμπλέκονται σε εικαστικές διεργασίες που ενισχύουν την παραγωγή νοημάτων. Αποκτούν αυτοπεποίθηση ως δημιουργοί, μέσα από την εξερεύνηση υλικών/αντικειμένων και χώρων, χρησιμοποιώντας βιωματικά την εικαστική γλώσσα. Ως θεατές δίνουν τις προσωπικές τους ερμηνείες για τα έργα τους και τα έργα των άλλων και μαθαίνουν να αποδέχονται τις απόψεις των άλλων μαθητών/τριών.

Α. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Ταυτότητα"

Η Θεματική Περιοχή Ταυτότητα εστιάζει στον στοχασμό και τη δημιουργία σε σχέση με τις πολλαπλές διαστάσεις της ατομικής και συλλογικής ταυτότητας. Περιλαμβάνει: 
  • την απεικόνιση της πραγματικότητας των μαθητών/τριών (βιώματα, εμπειρίες)
  • την αντίληψη του εαυτού τους σε σχέση με αντικείμενα και υλικά, χώρους και το ίδιο το πλαίσιό τους
  • τα πιστεύω τους
  • μηχανισμούς κατασκευής της ταυτότητας μέσα από τις πρακτικές καλλιτεχνών και τη δική τους εικαστική δημιουργία.
Επιπλέον αναφέρεται στην ενεργοποίηση της δημιουργικής σκέψης σε σχέση με την αντίληψη, ανάμνηση και φαντασία.

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Zώα, πουλιά, και άλλα πολλά!  23/11/2020
Το παιδί που πετούσε στα σύννεφα 27/10/2020
Προσωπικές διαδρομές 5/5/2020
Φέρνοντας το έξω, μέσα 5/5/2020
Ένα ονειρικό ταξίδι 30/9/2019
Κουκίδες και γραμμές ... Καλλιτέχνες έτοιμοι για δράση 30/9/2019
Ο πολύχρωμος χαμαιλέοντας 30/9/2019
Συναντήσεις ευγενικών τεράτων 30/9/2019

Β. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Χώρος - Τόπος"

 Η έννοια του Χώρου-Τόπου εστιάζει στην παρατήρηση και δημιουργία σε σχέση με το άμεσο και ευρύτερο περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές). Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή ως θεατές και δημιουργοί με το πλαίσιο που βιώνουν καθημερινά (σχολείο, κοινότητα) και σταδιακά επεκτείνουν το πεδίο τους (από το σχολείο στη γειτονιά, τοπίο, περιοχή, χωριό, πόλη, χώρα) και τις διασυνδέσεις του με τον ευρύτερο κόσμο (π.χ. Μεσόγειος, Ευρώπη). Ο χώρος-τόπος ενσωματώνεται ως πεδίο δράσης και δημόσιου διαλόγου (π.χ. προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος, διαμόρφωση χώρων, δημιουργικές δράσεις και συνεργασίες με την τοπική και ευρύτερη κοινότητα και προώθηση εισηγήσεων προς τους αρμόδιους φορείς). Η Θεματική Περιοχή Χώρος-Τόπος περιλαμβάνει διερεύνηση εννοιών που αφορούν στην ταυτότητα του τόπου (έννοια του τοπίου, πολυαισθητηριακή αντίληψη του χώρου, ιστορίες και σημασίες του τόπου, ουτοπίες). 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Ονειρεμένη Πολιτεία 22/04/2024
Το παιδί που πετούσε στα σύννεφα 27/10/2020
Η θάλασσα ξεβράζει παραμύθια 1/7/2013

Γ. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Κοινωνία και Ζωή"

Η θεματική αυτή περιοχή επικεντρώνεται στην έκφραση κοινωνικού προβληματισμού και στον διάλογο με τον άνθρωπο και τις αξίες που τον διακρίνουν μέσω της εικαστικής δημιουργίας. Αφορά στην επαφή με σύγχρονα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά ζητήματα (π.χ. ρατσισμός, προκαταλήψεις, προπαγάνδα, κλωνοποίηση, μαζικότητα, καταναλωτισμός, ρύπανση του περιβάλλοντος) και, σταδιακά, στην κριτική τοποθέτηση και ερμηνεία τους. Παράλληλα, οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με κοινωνικές πρακτικές στον χώρο της Τέχνης και αναγνωρίζουν την Τέχνη ως μέσο κοινωνικής διαμαρτυρίας. 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Συναντήσεις ευγενικών τεράτων 30/9/2019
Φιλαράκος - Το δικό μου μαλακό υφασμάτινο παιχνίδι 5/3/2012
"Εγώ, εσύ, εμείς" - Συνεργατικές εικαστικές δράσεις 2/3/2012

Δ. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Πολιτιστική Κληρονομιά"

Η Θεματική Περιοχή Πολιτιστική Κληρονομιά εστιάζει στην έρευνα και δημιουργία σε σχέση με τις παραδόσεις, μύθους και αφηγήσεις της Κύπρου και τις σχέσεις της με άλλους πολιτισμούς. Επιδιώκεται η διαγενεακή επικοινωνία και η σταδιακή επαφή των μαθητών/τριών με την ευρωπαϊκή και παγκόσμια εικαστική δημιουργία, συμπεριλαμβανομένης της χειροτεχνίας. Ενσωματώνονται θέματα που αφορούν σε τεχνοτροπίες και κινήματα της Ευρωπαϊκής και Παγκόσμιας Τέχνης, καθώς και τις συμβάσεις και ιδεολογίες που τα διέπουν. 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Οι καλλιτέχνες στο σπίτι μας - Μέρος Α' 5/5/2020
Οι φίλοι μας τα ζώα 5/5/2020