Βαθμίδα 1 (Α'- Β' Δημοτικού)

Στην πρώτη βαθμίδα οι μαθητές/τριες συμμετέχουν σε εικαστικές δραστηριότητες μέσα από παιχνίδι με υλικά και αντικείμενα, αλληλεπιδρώντας με αυθεντικούς χώρους, αλλά και την ευρύτερη κοινότητα του σχολείου τους (π.χ. τα άλλα παιδιά, τους γονείς). Εμπλέκονται σε δημιουργικές διαδικασίες και εμπλουτίζουν τις εμπειρίες τους μέσα από τη χρήση ποικίλων ερεθισμάτων, συνδέοντας με τη φαντασία τους, ανακαλύπτοντας στοιχεία της ατομικότητάς τους και, ταυτόχρονα, του πλαισίου που βιώνουν καθημερινά.

Χρησιμοποιούν υλικά και μέσα που τους επιτρέπουν πειραματισμούς και μετασχηματισμούς και εμπλέκονται σε εικαστικές διεργασίες που ενισχύουν την παραγωγή νοημάτων. Αποκτούν αυτοπεποίθηση ως δημιουργοί, μέσα από την εξερεύνηση υλικών/αντικειμένων και χώρων, χρησιμοποιώντας βιωματικά την εικαστική γλώσσα. Ως θεατές δίνουν τις προσωπικές τους ερμηνείες για τα έργα τους και τα έργα των άλλων και μαθαίνουν να αποδέχονται τις απόψεις των άλλων μαθητών/τριών.

Α. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Ταυτότητα"

Η Θεματική Περιοχή Ταυτότητα εστιάζει στον στοχασμό και τη δημιουργία σε σχέση με τις πολλαπλές διαστάσεις της ατομικής και συλλογικής ταυτότητας. Περιλαμβάνει: 
  • την απεικόνιση της πραγματικότητας των μαθητών/τριών (βιώματα, εμπειρίες)
  • την αντίληψη του εαυτού τους σε σχέση με αντικείμενα και υλικά, χώρους και το ίδιο το πλαίσιό τους
  • τα πιστεύω τους
  • μηχανισμούς κατασκευής της ταυτότητας μέσα από τις πρακτικές καλλιτεχνών και τη δική τους εικαστική δημιουργία.
Επιπλέον αναφέρεται στην ενεργοποίηση της δημιουργικής σκέψης σε σχέση με την αντίληψη, ανάμνηση και φαντασία.

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Zώα, πουλιά, και άλλα πολλά!  23/11/2020
Το παιδί που πετούσε στα σύννεφα 27/10/2020
Προσωπικές διαδρομές 5/5/2020
Φέρνοντας το έξω, μέσα 5/5/2020
Ένα ονειρικό ταξίδι 30/9/2019
Κουκίδες και γραμμές ... Καλλιτέχνες έτοιμοι για δράση 30/9/2019
Ο πολύχρωμος χαμαιλέοντας 30/9/2019
Συναντήσεις ευγενικών τεράτων 30/9/2019

Β. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Χώρος - Τόπος"

 Η έννοια του Χώρου-Τόπου εστιάζει στην παρατήρηση και δημιουργία σε σχέση με το άμεσο και ευρύτερο περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές). Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή ως θεατές και δημιουργοί με το πλαίσιο που βιώνουν καθημερινά (σχολείο, κοινότητα) και σταδιακά επεκτείνουν το πεδίο τους (από το σχολείο στη γειτονιά, τοπίο, περιοχή, χωριό, πόλη, χώρα) και τις διασυνδέσεις του με τον ευρύτερο κόσμο (π.χ. Μεσόγειος, Ευρώπη). Ο χώρος-τόπος ενσωματώνεται ως πεδίο δράσης και δημόσιου διαλόγου (π.χ. προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος, διαμόρφωση χώρων, δημιουργικές δράσεις και συνεργασίες με την τοπική και ευρύτερη κοινότητα και προώθηση εισηγήσεων προς τους αρμόδιους φορείς). Η Θεματική Περιοχή Χώρος-Τόπος περιλαμβάνει διερεύνηση εννοιών που αφορούν στην ταυτότητα του τόπου (έννοια του τοπίου, πολυαισθητηριακή αντίληψη του χώρου, ιστορίες και σημασίες του τόπου, ουτοπίες). 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Ονειρεμένη Πολιτεία 22/04/2024
Το παιδί που πετούσε στα σύννεφα 27/10/2020
Η θάλασσα ξεβράζει παραμύθια 1/7/2013

Γ. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Κοινωνία και Ζωή"

Η θεματική αυτή περιοχή επικεντρώνεται στην έκφραση κοινωνικού προβληματισμού και στον διάλογο με τον άνθρωπο και τις αξίες που τον διακρίνουν μέσω της εικαστικής δημιουργίας. Αφορά στην επαφή με σύγχρονα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά ζητήματα (π.χ. ρατσισμός, προκαταλήψεις, προπαγάνδα, κλωνοποίηση, μαζικότητα, καταναλωτισμός, ρύπανση του περιβάλλοντος) και, σταδιακά, στην κριτική τοποθέτηση και ερμηνεία τους. Παράλληλα, οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με κοινωνικές πρακτικές στον χώρο της Τέχνης και αναγνωρίζουν την Τέχνη ως μέσο κοινωνικής διαμαρτυρίας. 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Συναντήσεις ευγενικών τεράτων 30/9/2019
Φιλαράκος - Το δικό μου μαλακό υφασμάτινο παιχνίδι 5/3/2012
"Εγώ, εσύ, εμείς" - Συνεργατικές εικαστικές δράσεις 2/3/2012

Δ. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Πολιτιστική Κληρονομιά"

Η Θεματική Περιοχή Πολιτιστική Κληρονομιά εστιάζει στην έρευνα και δημιουργία σε σχέση με τις παραδόσεις, μύθους και αφηγήσεις της Κύπρου και τις σχέσεις της με άλλους πολιτισμούς. Επιδιώκεται η διαγενεακή επικοινωνία και η σταδιακή επαφή των μαθητών/τριών με την ευρωπαϊκή και παγκόσμια εικαστική δημιουργία, συμπεριλαμβανομένης της χειροτεχνίας. Ενσωματώνονται θέματα που αφορούν σε τεχνοτροπίες και κινήματα της Ευρωπαϊκής και Παγκόσμιας Τέχνης, καθώς και τις συμβάσεις και ιδεολογίες που τα διέπουν. 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Οι καλλιτέχνες στο σπίτι μας - Μέρος Α' 5/5/2020
Οι φίλοι μας τα ζώα 5/5/2020

Βαθμίδα 2 (Γ' - Ε' Δημοτικού)

Στη δεύτερη βαθμίδα οι μαθητές/τριες εμπλέκονται σε εικαστικές δραστηριότητες μέσα από τη διερεύνηση υλικών και ιδεών με βιωματικό τρόπο. Χρησιμοποιούν υλικά, μέσα και αντικείμενα και εμβαθύνουν σε πειραματισμούς, μετασχηματισμούς και εικαστικές διεργασίες που ενισχύουν την παραγωγή νοημάτων. Ως θεατές και ως δημιουργοί συνδέουν την Τέχνη με τον εαυτό τους και το άμεσο και ευρύτερό τους περιβάλλον και ταυτόχρονα αναπαριστούν και εκφράζουν στοιχεία που αφορούν κοινωνικούς προβληματισμούς.

Μελετούν την τοπική και παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και ενσωματώνουν στην εικαστική τους δημιουργία στοιχεία της παράδοσης της Κύπρου και άλλων πολιτισμών. Παράγουν εικόνες με διάφορους τρόπους και μέσα και αναγνωρίζουν πολλαπλές σημασίες στα δικά τους έργα και στα έργα των άλλων. Εμπλέκονται σε διαδικασίες έκθεσης και παρουσίασης της εικαστικής τους εργασίας.

Α. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Ταυτότητα"

Η Θεματική Περιοχή Ταυτότητα εστιάζει στον στοχασμό και τη δημιουργία σε σχέση με τις πολλαπλές διαστάσεις της ατομικής και συλλογικής ταυτότητας. Περιλαμβάνει:
  • την απεικόνιση της πραγματικότητας των μαθητών/τριών (βιώματα, εμπειρίες)
  • την αντίληψη του εαυτού τους σε σχέση με αντικείμενα και υλικά, χώρους και το ίδιο το πλαίσιό τους
  • τα πιστεύω τους
  • μηχανισμούς κατασκευής της ταυτότητας μέσα από τις πρακτικές καλλιτεχνών και τη δική τους εικαστική δημιουργία.
Επιπλέον αναφέρεται στην ενεργοποίηση της δημιουργικής σκέψης σε σχέση με την αντίληψη, ανάμνηση και φαντασία.

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Η διαδρομή μιας ανάμνησης 22/04/2024
Κατοικία - Φωλιά - Καταφύγιο 22/04/2024
Το λογοτεχνικό βιβλίο μας εμπνέει για εικαστική δημιουργία 22/04/2024
Μια Ζωντανή Τοιχογραφία 22/04/2024
 Χώρος, τόπος και άνθρωπος 22/04/2024
 Έχω δικαίωμα στο παιχνίδι 22/04/2024
 Μυθικά πλάσματα: Η ιστορία ενός... «τέρατος» 22/04/2024
Σπίτι: Χώρος-Έννοια-Σύμβολο 22/04/2024
 Ένα ταξίδι από την Κυπρογεωμετρική Εποχή, στο σήμερα … παρέα με ένα δοχείο 22/04/2024
Στον κόσμο των μανιταριών 22/04/2024
Το παιδί που πετούσε στα σύννεφα 27/10/2020
Μέσα σε ένα κουτί 05/05/2020
Παράξενοι συνδυασμοί 05/05/2020
Προσωπικές διαδρομές 05/05/2020
Προσωπογραφίες 05/05/2020
Τι θα φορέσεις σήμερα; 05/05/2020
Φέρνοντας το έξω, μέσα 05/05/2020
Ανακαλύπτω τη γραμμή 30/9/2019
Ας αλλάξουμε χρώμα ..." (Βασικά και δευτερεύοντα χρώματα) 30/9/2019
Βλέπω ό,τι βλέπεις; 30/9/2019
Ένας κόσμος φανταστικός, παντού κύκλοι και τελείες 30/9/2019
Ιστορίες με χρώματα 30/9/2019
Όου! Τι κρύβει το αντικείμενο; 30/9/2019
Το δωμάτιό μου 30/9/2019

Β. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Χώρος - Τόπος"

Η έννοια του Χώρου-Τόπου εστιάζει στην παρατήρηση και δημιουργία σε σχέση με το άμεσο και ευρύτερο περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές). Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή ως θεατές και δημιουργοί με το πλαίσιο που βιώνουν καθημερινά (σχολείο, κοινότητα) και σταδιακά επεκτείνουν το πεδίο τους (από το σχολείο στη γειτονιά, τοπίο, περιοχή, χωριό, πόλη, χώρα) και τις διασυνδέσεις του με τον ευρύτερο κόσμο (π.χ. Μεσόγειος, Ευρώπη). Ο χώρος-τόπος ενσωματώνεται ως πεδίο δράσης και δημόσιου διαλόγου (π.χ. προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος, διαμόρφωση χώρων, δημιουργικές δράσεις και συνεργασίες με την τοπική και ευρύτερη κοινότητα και προώθηση εισηγήσεων προς τους αρμόδιους φορείς). Η Θεματική Περιοχή Χώρος-Τόπος περιλαμβάνει διερεύνηση εννοιών που αφορούν στην ταυτότητα του τόπου (έννοια του τοπίου, πολυαισθητηριακή αντίληψη του χώρου, ιστορίες και σημασίες του τόπου, ουτοπίες).

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Ανακαλύπτοντας τη μαγεία του βυθού 22/04/2024
Every Cloud has a Silver Lining - Κοιτάμε τη Θετική Πλευρά της Ζωής 22/04/2024
Η Πόλη μας 22/04/2024
Κατοικία - Φωλιά - Καταφύγιο 22/04/2024
Ονειρεμένη πολιτεία 22/04/2024
 «Ζωντανεύοντας» το σχολείο μου: μια εικαστική ματιά στο φυσικό και τεχνητό περιβάλλον γύρω μου (Εικαστικό βοτανολόγιο Δ’ - Σχολείο σε κίνηση Στ’) 22/04/2024
Εικαστικό Βοτανολόγιο - Λεβάντα 22/04/2024
Εικαστικό Βοτανολόγιο - Ρίγανη 22/04/2024
Εικαστικό Βοτανολόγιο - Φασκόμηλο 22/04/2024
Το Δωμάτιο με τις πεταλούδες 22/04/2024
Η φύση της Κύπρου στο έργο του Αντρέα Λαδόμματου και στο σχολείο μου και ο συνδυασμός τους σε ζωγραφική, φωτογραφική και ψηφιακή απεικόνιση 22/04/2024
Στον κόσμο των μανιταριών 22/04/2024
Ο τόπος μας με την παλέτα των ζωγράφων - Μουσειακή Αγωγή 24/02/2021
Τα υπέροχα φύλλα της αυλής μου/γλάστρας μου 04/01/2021
Κύματα 23/11/2020
Το παιδί που πετούσε στα σύννεφα 27/10/2020
Προσωπικές διαδρομές 05/05/2020
Ιστορίες Δωματίων 09/10/2019
Σκιαγραφώντας την εντός των τειχών Λευκωσία 09/10/2019
Η δική μου πολιτεία - Διάσημα Κτίρια 30/9/2019
Το δωμάτιό μου 30/9/2019

Γ. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Κοινωνία και Ζωή"

Η θεματική αυτή περιοχή επικεντρώνεται στην έκφραση κοινωνικού προβληματισμού και στον διάλογο με τον άνθρωπο και τις αξίες που τον διακρίνουν μέσω της εικαστικής δημιουργίας. Αφορά στην επαφή με σύγχρονα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά ζητήματα (π.χ. ρατσισμός, προκαταλήψεις, προπαγάνδα, κλωνοποίηση, μαζικότητα, καταναλωτισμός, ρύπανση του περιβάλλοντος) και, σταδιακά, στην κριτική τοποθέτηση και ερμηνεία τους. Παράλληλα, οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με κοινωνικές πρακτικές στον χώρο της Τέχνης και αναγνωρίζουν την Τέχνη ως μέσο κοινωνικής διαμαρτυρίας. 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Every Cloud has a Silver Lining - Κοιτάμε τη Θετική Πλευρά της Ζωής 23/04/2024
Κατοικία - Φωλιά - Καταφύγιο 23/04/2024
Το λογοτεχνικό βιβλίο μας εμπνέει για εικαστική δημιουργία 23/04/2024
 Η ιστορία των μελισσών - Bee the change! 23/04/2024
 Η μετανάστευση ως συνδετικός κρίκος 23/04/2024
 Σπίτι: Χώρος-Έννοια-Σύμβολο 23/04/2024
Ο τόπος μας με την παλέτα των ζωγράφων - Μουσειακή Αγωγή 24/02/2021
Φιλέλληνες καλλιτέχνες υμνούν την Ελληνική Επανάσταση - Μουσειακή Αγωγή 05/05/2020
Σκιαγραφώντας την εντός των τειχών Λευκωσία 09/10/2019
Κατοικίδια Ζώα 04/10/2019
Άνθρωποι και Ρομπότ 30/9/2019
Το καταναλωτικό μου προφίλ 30/9/2019
Η ζωή των παιχνιδιών 30/9/2019
Γραμμές από μαλλί ταξιδεύουν στον χώρο 30/9/2019
Η αποσκευή της μετανάστριας και του μετανάστη 30/9/2019

Δ. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Πολιτιστική Κληρονομιά"

Η Θεματική Περιοχή Πολιτιστική Κληρονομιά εστιάζει στην έρευνα και δημιουργία σε σχέση με τις παραδόσεις, μύθους και αφηγήσεις της Κύπρου και τις σχέσεις της με άλλους πολιτισμούς. Επιδιώκεται η διαγενεακή επικοινωνία και η σταδιακή επαφή των μαθητών/τριών με την ευρωπαϊκή και παγκόσμια εικαστική δημιουργία, συμπεριλαμβανομένης της χειροτεχνίας. Ενσωματώνονται θέματα που αφορούν σε τεχνοτροπίες και κινήματα της Ευρωπαϊκής και Παγκόσμιας Τέχνης, καθώς και τις συμβάσεις και ιδεολογίες που τα διέπουν. 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
 Μυθικά πλάσματα: Η ιστορία ενός... «τέρατος» 23/04/2024
  Ένα ταξίδι από την Κυπρογεωμετρική Εποχή, στο σήμερα … παρέα με ένα δοχείο 23/04/2024
 Η φύση της Κύπρου στο έργο του Αντρέα Λαδόμματου και στο σχολείο μου και ο συνδυασμός τους σε ζωγραφική, φωτογραφική και ψηφιακή απεικόνιση 23/04/2024
 Με έμπνευση τα παραμύθια του χαράκτη Χαμπή 23/04/2024
 Κόβω, κολλώ, δημιουργώ 23/04/2024
 Πραγματικότητα ή φαντασία; 23/04/2024
  Τα ηλιοτρόπια του Βαν Γκογκ  23/04/2024
 Θεατράκια 23/04/2024
Ο τόπος μας με την παλέτα των ζωγράφων - Μουσειακή Αγωγή 24/02/2021
Το σουρεαλιστικό μου δωμάτιο 17/12/2020
Ο αγώνας του 1955-59 μέσα από έργα Κυπρίων καλλιτεχνών - Μέρος Α': Το ολοκαύτωμα του Γρηγόρη Αυξεντίου, Ανδρέας Εφεσόπουλος 05/05/2020
Ο αγώνας του 1955-59 μέσα από έργα Κυπρίων καλλιτεχνών - Μέρος Β': Οι άγνωστοι ήρωες: Διαδηλώσεις  05/05/2020
Οι καλλιτέχνες στο σπίτι μας - Μέρος Α' 05/05/2020
Οι καλλιτέχνες στο σπίτι μας - Μέρος B' 05/05/2020
Οι φίλοι μας τα ζώα   05/05/2020
Παράξενοι συνδυασμοί 05/05/2020
Προσωπογραφίες 05/05/2020
Φιλέλληνες καλλιτέχνες υμνούν την Ελληνική Επανάσταση - Μουσειακή Αγωγή 05/05/2020
Ενδυμασία Βασιλισσών και Βασιλιάδων 04/10/2019
Η δική μου πολιτεία - Διάσημα Κτίρια 30/09/2019
Γραμμές από μαλλί ταξιδεύουν στον χώρο 30/09/2019

Ε. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Πολιτισμός της Εικόνας"

Η Θεματική Περιοχή Πολιτισμός της Εικόνας αναφέρεται στην αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με την εικόνα στο αυθεντικό και εικονικό περιβάλλον και στην κριτική της σημασίας και λειτουργίας της σε σχέση με τον σύγχρονο τρόπο ζωής και γενικότερα τον σύγχρονο πολιτισμό. Η θεματική διερευνά την αντίληψη της εικόνας, τον μετασχηματισμό και την πολυσημία της μέσα από τη χρήση διάφορων μέσων, συμπεριλαμβανομένης της νέας τεχνολογίας, και τις επιδράσεις της στον άνθρωπο (π.χ. μέσω της διαφήμισης). 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
 «Ζωντανεύοντας» το σχολείο μου: μια εικαστική ματιά στο φυσικό και τεχνητό περιβάλλον γύρω μου (Εικαστικό βοτανολόγιο Δ’ - Σχολείο σε κίνηση Στ’) 23/04/2024
 Εικαστικό Βοτανολόγιο - Λεβάντα 23/04/2024
 Εικαστικό Βοτανολόγιο - Ρίγανη 23/04/2024
 Εικαστικό Βοτανολόγιο - Φασκόμηλο 23/04/2024
Κάτι σου λέει αυτή η σκιά 05/05/2020
Άνθρωποι και Ρομπότ 30/9/2019
Η ζωή των παιχνιδιών 30/9/2019

Βαθμίδα 3 (Στ' Δημοτικού- Β' Γυμνασίου)

Στην τρίτη βαθμίδα οι μαθητές/τριες παράγουν, αναπαριστούν και αξιοποιούν ιδέες διά μέσου πηγών, μέσων, υλικών και αντικειμένων σε σχέση με πτυχές της ταυτότητάς τους, τις πολλαπλές διαστάσεις του περιβάλλοντος και την κοινωνία. Προσεγγίζουν διά μέσου των πολιτισμών και του χρόνου ιστορίες και συμβάσεις της Τέχνης και εμπλέκονται σε εικαστική έρευνα, όπου εξετάζουν το πλαίσιο και τις σημασίες των πηγών.

Χρησιμοποιούν υλικά, τεχνικές και τις εικαστικές πρακτικές των άλλων στην εικαστική διαδικασία και μαθαίνουν να αναζητούν πληροφορίες και να προβληματίζονται για τη σημαντικότητα των έργων τέχνης/εικόνων στον σύγχρονο πολιτισμό. Ως θεατές και δημιουργοί ανακαλύπτουν την Τέχνη και εμπλέκονται στην εικαστική δημιουργία μέσα από ποικίλα θέματα και διαδικασίες. Παρουσιάζουν την εικαστική διαδικασία και το αποτέλεσμα αναγνωρίζοντας τις πολλαπλές ερμηνείες στα δικά τους έργα και στα έργα των άλλων. Λαμβάνουν αποφάσεις που αφορούν στην έκθεση και προώθηση των ιδεών τους στη σχολική και ευρύτερη κοινότητα.

Α. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Ταυτότητα"

Η Θεματική Περιοχή Ταυτότητα εστιάζει στον στοχασμό και τη δημιουργία σε σχέση με τις πολλαπλές διαστάσεις της ατομικής και συλλογικής ταυτότητας. Περιλαμβάνει:
  • την απεικόνιση της πραγματικότητας των μαθητών/τριών (βιώματα, εμπειρίες)
  • την αντίληψη του εαυτού τους σε σχέση με αντικείμενα και υλικά, χώρους και το ίδιο το πλαίσιό τους
  • τα πιστεύω τους
  • μηχανισμούς κατασκευής της ταυτότητας μέσα από τις πρακτικές καλλιτεχνών και τη δική τους εικαστική δημιουργία.
Επιπλέον αναφέρεται στην ενεργοποίηση της δημιουργικής σκέψης σε σχέση με την αντίληψη, ανάμνηση και φαντασία.

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
 Πλάθοντας ανθρώπους 23/04/2024
 Αθλείσαι; 23/04/2024
Ένα παιδί, μια ιστορία 23/04/2024
Το κοινό μας πρόσωπο 23/04/2024
Παραλία 2020 27/10/2020
Μέσα σε ένα κουτί 05/05/2020
Παράξενοι συνδυασμοί 05/05/2020
Προσωπογραφίες  05/05/2020
Τι θα φορέσεις σήμερα; 05/05/2020
Εγώ, τώρα και ... στο μέλλον 21/3/2013
Εγώ και το παπούτσι μου 15/3/2013
Ο μικρόκοσμος μας 06/04/2012

Β. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Χώρος - Τόπος"

Η έννοια του Χώρου-Τόπου εστιάζει στην παρατήρηση και δημιουργία σε σχέση με το άμεσο και ευρύτερο περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές). Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή ως θεατές και δημιουργοί με το πλαίσιο που βιώνουν καθημερινά (σχολείο, κοινότητα) και σταδιακά επεκτείνουν το πεδίο τους (από το σχολείο στη γειτονιά, τοπίο, περιοχή, χωριό, πόλη, χώρα) και τις διασυνδέσεις του με τον ευρύτερο κόσμο (π.χ. Μεσόγειος, Ευρώπη). Ο χώρος-τόπος ενσωματώνεται ως πεδίο δράσης και δημόσιου διαλόγου (π.χ. προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος, διαμόρφωση χώρων, δημιουργικές δράσεις και συνεργασίες με την τοπική και ευρύτερη κοινότητα και προώθηση εισηγήσεων προς τους αρμόδιους φορείς). Η Θεματική Περιοχή Χώρος-Τόπος περιλαμβάνει διερεύνηση εννοιών που αφορούν στην ταυτότητα του τόπου (έννοια του τοπίου, πολυαισθητηριακή αντίληψη του χώρου, ιστορίες και σημασίες του τόπου, ουτοπίες).

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
 «Ζωντανεύοντας» το σχολείο μου: μια εικαστική ματιά στο φυσικό και τεχνητό περιβάλλον γύρω μου (Εικαστικό βοτανολόγιο Δ’ - Σχολείο σε κίνηση Στ’) 23/04/2024
Ταινία - Σχολείο σε κίνηση 23/04/2024
Η φύση της Κύπρου στο έργο του Αντρέα Λαδόμματου και στο σχολείο μου και ο συνδυασμός τους σε ζωγραφική, φωτογραφική και ψηφιακή απεικόνιση 23/04/2024
Τα υπέροχα φύλλα της αυλής μου/γλάστρας μου 04/01/2021
Ο μικρόκοσμος μας 06/04/2012

Γ. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Κοινωνία και Ζωή"

Η θεματική αυτή περιοχή επικεντρώνεται στην έκφραση κοινωνικού προβληματισμού και στον διάλογο με τον άνθρωπο και τις αξίες που τον διακρίνουν μέσω της εικαστικής δημιουργίας. Αφορά στην επαφή με σύγχρονα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά ζητήματα (π.χ. ρατσισμός, προκαταλήψεις, προπαγάνδα, κλωνοποίηση, μαζικότητα, καταναλωτισμός, ρύπανση του περιβάλλοντος) και, σταδιακά, στην κριτική τοποθέτηση και ερμηνεία τους. Παράλληλα, οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με κοινωνικές πρακτικές στον χώρο της Τέχνης και αναγνωρίζουν την Τέχνη ως μέσο κοινωνικής διαμαρτυρίας. 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Καθημερινά αντικείμενα ως αφηγήσεις εκτοπισμού 23/04/2024
 Η μετανάστευση ως συνδετικός κρίκος 23/04/2024
Φιλέλληνες καλλιτέχνες υμνούν την Ελληνική Επανάσταση - Μουσειακή Αγωγή 05/05/2020
Αγαπώ τον εαυτό μου, τρέφομαι σωστά, γυμνάζομαι τακτικά 29/03/2012

Δ. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Πολιτιστική Κληρονομιά"

Η Θεματική Περιοχή Πολιτιστική Κληρονομιά εστιάζει στην έρευνα και δημιουργία σε σχέση με τις παραδόσεις, μύθους και αφηγήσεις της Κύπρου και τις σχέσεις της με άλλους πολιτισμούς. Επιδιώκεται η διαγενεακή επικοινωνία και η σταδιακή επαφή των μαθητών/τριών με την ευρωπαϊκή και παγκόσμια εικαστική δημιουργία, συμπεριλαμβανομένης της χειροτεχνίας. Ενσωματώνονται θέματα που αφορούν σε τεχνοτροπίες και κινήματα της Ευρωπαϊκής και Παγκόσμιας Τέχνης, καθώς και τις συμβάσεις και ιδεολογίες που τα διέπουν. 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
Η φύση της Κύπρου στο έργο του Αντρέα Λαδόμματου και στο σχολείο μου και ο συνδυασμός τους σε ζωγραφική, φωτογραφική και ψηφιακή απεικόνιση 23/04/2024
Κίνηση και Μεταμορφώσεις: Βιντεοτέχνη του Νίκου Κουρούσιη 23/04/2024
Με έμπνευση τα παραμύθια του χαράκτη Χαμπή 23/04/2024
Το σουρεαλιστικό μου δωμάτιο 17/12/2020
Ο αγώνας του 1955-59 μέσα από έργα Κυπρίων καλλιτεχνών - Μέρος Α': Το ολοκαύτωμα του Γρηγόρη Αυξεντίου, Ανδρέας Εφεσόπουλος 05/05/2020
Ο αγώνας του 1955-59 μέσα από έργα Κυπρίων καλλιτεχνών - Μέρος Β': Οι άγνωστοι ήρωες: Διαδηλώσεις  05/05/2020
Οι καλλιτέχνες στο σπίτι μας - Μέρος Α' 05/05/2020
Οι καλλιτέχνες στο σπίτι μας - Μέρος B' 05/05/2020
Παράξενοι συνδυασμοί 05/05/2020
Προσωπογραφίες 05/05/2020
Φιλέλληνες καλλιτέχνες υμνούν την Ελληνική Επανάσταση - Μουσειακή Αγωγή 05/05/2020
Μύθοι μέσα από ψηφιδωτά 05/11/2012

Ε. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Πολιτισμός της Εικόνας"

Η Θεματική Περιοχή Πολιτισμός της Εικόνας αναφέρεται στην αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με την εικόνα στο αυθεντικό και εικονικό περιβάλλον και στην κριτική της σημασίας και λειτουργίας της σε σχέση με τον σύγχρονο τρόπο ζωής και γενικότερα τον σύγχρονο πολιτισμό. Η θεματική διερευνά την αντίληψη της εικόνας, τον μετασχηματισμό και την πολυσημία της μέσα από τη χρήση διάφορων μέσων, συμπεριλαμβανομένης της νέας τεχνολογίας, και τις επιδράσεις της στον άνθρωπο (π.χ. μέσω της διαφήμισης). 

ΤίτλοςΑρχείοΗμερομηνία
 «Ζωντανεύοντας» το σχολείο μου: μια εικαστική ματιά στο φυσικό και τεχνητό περιβάλλον γύρω μου (Εικαστικό βοτανολόγιο Δ’ - Σχολείο σε κίνηση Στ’) 23/04/2024
Ταινία - Σχολείο σε κίνηση 23/04/2024
Κίνηση και Μεταμορφώσεις: Βιντεοτέχνη του Νίκου Κουρούσιη 23/04/2024
Από τα οικόσημα στα λογότυπα 28/01/2022
Εγώ, τώρα και ... στο μέλλον 21/3/2013