Βαθμίδα 2 (Γ' - Ε' Δημοτικού)
Στη δεύτερη βαθμίδα οι μαθητές/τριες εμπλέκονται σε εικαστικές δραστηριότητες μέσα από τη διερεύνηση υλικών και ιδεών με βιωματικό τρόπο. Χρησιμοποιούν υλικά, μέσα και αντικείμενα και εμβαθύνουν σε πειραματισμούς, μετασχηματισμούς και εικαστικές διεργασίες που ενισχύουν την παραγωγή νοημάτων. Ως θεατές και ως δημιουργοί συνδέουν την Τέχνη με τον εαυτό τους και το άμεσο και ευρύτερό τους περιβάλλον και ταυτόχρονα αναπαριστούν και εκφράζουν στοιχεία που αφορούν κοινωνικούς προβληματισμούς.Μελετούν την τοπική και παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και ενσωματώνουν στην εικαστική τους δημιουργία στοιχεία της παράδοσης της Κύπρου και άλλων πολιτισμών. Παράγουν εικόνες με διάφορους τρόπους και μέσα και αναγνωρίζουν πολλαπλές σημασίες στα δικά τους έργα και στα έργα των άλλων. Εμπλέκονται σε διαδικασίες έκθεσης και παρουσίασης της εικαστικής τους εργασίας.
Α. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Ταυτότητα"
Η Θεματική Περιοχή Ταυτότητα εστιάζει στον στοχασμό και τη δημιουργία σε σχέση με τις πολλαπλές διαστάσεις της ατομικής και συλλογικής ταυτότητας. Περιλαμβάνει:- την απεικόνιση της πραγματικότητας των μαθητών/τριών (βιώματα, εμπειρίες)
- την αντίληψη του εαυτού τους σε σχέση με αντικείμενα και υλικά, χώρους και το ίδιο το πλαίσιό τους
- τα πιστεύω τους
- μηχανισμούς κατασκευής της ταυτότητας μέσα από τις πρακτικές καλλιτεχνών και τη δική τους εικαστική δημιουργία.
Β. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Χώρος - Τόπος"
Η έννοια του Χώρου-Τόπου εστιάζει στην παρατήρηση και δημιουργία σε σχέση με το άμεσο και ευρύτερο περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές). Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή ως θεατές και δημιουργοί με το πλαίσιο που βιώνουν καθημερινά (σχολείο, κοινότητα) και σταδιακά επεκτείνουν το πεδίο τους (από το σχολείο στη γειτονιά, τοπίο, περιοχή, χωριό, πόλη, χώρα) και τις διασυνδέσεις του με τον ευρύτερο κόσμο (π.χ. Μεσόγειος, Ευρώπη). Ο χώρος-τόπος ενσωματώνεται ως πεδίο δράσης και δημόσιου διαλόγου (π.χ. προστασία και διατήρηση του περιβάλλοντος, διαμόρφωση χώρων, δημιουργικές δράσεις και συνεργασίες με την τοπική και ευρύτερη κοινότητα και προώθηση εισηγήσεων προς τους αρμόδιους φορείς). Η Θεματική Περιοχή Χώρος-Τόπος περιλαμβάνει διερεύνηση εννοιών που αφορούν στην ταυτότητα του τόπου (έννοια του τοπίου, πολυαισθητηριακή αντίληψη του χώρου, ιστορίες και σημασίες του τόπου, ουτοπίες).Γ. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Κοινωνία και Ζωή"
Η θεματική αυτή περιοχή επικεντρώνεται στην έκφραση κοινωνικού προβληματισμού και στον διάλογο με τον άνθρωπο και τις αξίες που τον διακρίνουν μέσω της εικαστικής δημιουργίας. Αφορά στην επαφή με σύγχρονα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά ζητήματα (π.χ. ρατσισμός, προκαταλήψεις, προπαγάνδα, κλωνοποίηση, μαζικότητα, καταναλωτισμός, ρύπανση του περιβάλλοντος) και, σταδιακά, στην κριτική τοποθέτηση και ερμηνεία τους. Παράλληλα, οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με κοινωνικές πρακτικές στον χώρο της Τέχνης και αναγνωρίζουν την Τέχνη ως μέσο κοινωνικής διαμαρτυρίας.Δ. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Πολιτιστική Κληρονομιά"
Η Θεματική Περιοχή Πολιτιστική Κληρονομιά εστιάζει στην έρευνα και δημιουργία σε σχέση με τις παραδόσεις, μύθους και αφηγήσεις της Κύπρου και τις σχέσεις της με άλλους πολιτισμούς. Επιδιώκεται η διαγενεακή επικοινωνία και η σταδιακή επαφή των μαθητών/τριών με την ευρωπαϊκή και παγκόσμια εικαστική δημιουργία, συμπεριλαμβανομένης της χειροτεχνίας. Ενσωματώνονται θέματα που αφορούν σε τεχνοτροπίες και κινήματα της Ευρωπαϊκής και Παγκόσμιας Τέχνης, καθώς και τις συμβάσεις και ιδεολογίες που τα διέπουν.Ε. Ενότητες που εμπίπτουν στη θεματική περιοχή "Πολιτισμός της Εικόνας"
Η Θεματική Περιοχή Πολιτισμός της Εικόνας αναφέρεται στην αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με την εικόνα στο αυθεντικό και εικονικό περιβάλλον και στην κριτική της σημασίας και λειτουργίας της σε σχέση με τον σύγχρονο τρόπο ζωής και γενικότερα τον σύγχρονο πολιτισμό. Η θεματική διερευνά την αντίληψη της εικόνας, τον μετασχηματισμό και την πολυσημία της μέσα από τη χρήση διάφορων μέσων, συμπεριλαμβανομένης της νέας τεχνολογίας, και τις επιδράσεις της στον άνθρωπο (π.χ. μέσω της διαφήμισης).Τίτλος | Αρχείο | Ημερομηνία |
---|---|---|
Κάτι σου λέει αυτή η σκιά | 05/05/2020 | |
Άνθρωποι και Ρομπότ | 30/9/2019 | |
Η ζωή των παιχνιδιών | 30/9/2019 |